sport

Túrabetyárokat és kempingfanokat vallattunk!

3 Perc olvasási idő

Népszerű kempingfelszerelések | Komfortos hálózsákok | Távcsövek túrázáshoz
Hányszor esett meg veled, hogy a nyaralások, kirándulások és kempingezések alkalmával bosszúsan csaptál a homlokodra, mert otthon maradt valami? Szégyenszemre bevalljuk, hogy velünk bizony gyakran és bármennyire is igyekeztünk összekapni magunkat és ügyes kis listát írni a dolgokról, mégis hol egy vízforraló, hol egy hajszárító maradt otthon, ezzel fejtörésre sarkallva kávéimádó és tökéletes frizurakedvelő énünket.

Mivel a nyári szünet folyamán a nomád életmód kedvelők körében egyre inkább előtérbe kerül a sátorozás, kempingezés, mi pedig felettébb izgalmasnak tartottuk ezek elengedhetetlen kelléktárát, így megkérdeztünk néhány túrabetyárt, mik azok a dolgok, amik nélkül nem tudnának meglenni a természet lágy ölén, leszámítva természetesen a sátrat és a hálózsákot, ami alaptartozék.

„Semmiképpen nem tudom egy hétig a főtt ételt mellőzni, az meg hogy néz már ki, hogy sátorozni megyünk, majd étteremben eszünk. Nálunk az egyik legfontosabb dolog a kemping gázpalack és a mini turista tűzhely, hogy reggel legyen finom kávé, délre meg megfőjön a paprikás krumpli, a bográccsal meg ne kelljen vacakolni – ezek egyébként is kisebb helyet foglalnak. A másik elengedhetetlen dolog a kullancs- és szúnyogriasztó spray, vagy krém, mert míg napokig kibírom melegvíz és fürdés nélkül, addig az ezekkel való lakóközösséget nem tudom elviselni.” Imre (29)
„Egyet mondok csak: kempingszett! Van benne minden eszköz, amire szükségem lehet: kulacs, elemlámpa, iránytű, zsebkés, távcső, minden mást meg megoldok! Ha már sátorozásra és kempingezésre adjuk a fejünket, akkor legyünk igazi túlélők és keressük a kalandokat, ezzel együtt meg tartsuk magunkat távol a civilizációtól, legalább néhány nap erejéig!” János (45)
„Azt hiszem egyedül fogok maradni a véleményemmel, de annak ellenére hogy imádom a vadkempingezést, egy tükörnek, fésűnek és dezodornak mindig kell hogy legyen hely a táskámban. Tudom hogy ezek a kirándulások nem kifejezetten arról szólnak, hogy a legjobb formánkat hozzuk, mégsem tudok arról megfeledkezni, hogy nő vagyok. Nekem ezek igen is elengedhetetlen kellékek.” Júlia (31)
„Nálunk egyetlen egy dolog marad mindig itthon és talán a legjobban szokott hiányozni, ez pedig a gyufa! Egyikünk sem dohányzik, így egyébként nem szokott nálunk lenni semmilyen tűzgyújtó eszköz. Már vagy három egymás utáni alkalommal megfeledkeztünk róla. Iszonyatosan apróságnak tűnik, de annál fontosabb!” Angéla (26)

„A napi tisztálkodás alap dolognak számít, számomra meg kempingezés ide, vagy oda, elengedhetetlen, ezzel együtt pedig a kiruccanás hosszától függően több váltás ruha, fehérnemű bepakolása is. Leizzadunk, leporosodunk, egy kiadós zuhanyozás meg ilyenkor nagyon jól tud esni, ha máshogy nem, hát kemping zuhannyal, amiben a vizet a nap melegíti fel.” Dani (24)
„Gyakran sátorozunk, így az évek során már minden ehhez szükséges kelléket beszereztünk, többek között egy kisebb aggregátort is, hogy ha szükséges elektromos áramhoz jussunk, telefont tudjunk tölteni, esetleg ha úgy adódik hajat száríthassunk, vagy mini tévét nézhessünk. Mivel általában több hétre megyünk, így egy idő után igényünk van a külvilág ingereire.” Irén (46)
Összefoglalva megállapíthatjuk, hogy nincs általános szabály arra vonatkozóan, hogy mik tartoznak egy sátorozás elengedhetetlen kellékei közé, hiszen akárkit kérdeztünk, mindenkinek más volt fontos. Jó tanács? Írj listát mindenről, amit szükségesnek tartasz és lehetőleg már a kirándulás kezdete előtt jó pár héttel kezdj hozzá ezek összegyűjtéséhez! Mire az utazásra kerül a sor, számos dolog eszedbe fog még jutni, ami fontos lehet, ebben biztosak vagyunk!

Ajánlott bejegyzések
autósport

Téli kalandok

4 Perc olvasási idő
Az előrejelzések alapján hazánk időjárása nem kedvez a téli sportok szerelmeseinek, de abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a szomszédos országokban számos…
kondigépekokosóraőszsport

Nyüzsögjetek, endorfinok!

7 Perc olvasási idő
Biztosan tapasztaltuk már, mikor mozogni kezdünk, egy kis idő elteltével megmagyarázhatatlan örömmámor kerít hatalmába és azt érezzük, legyőzhetetlenek vagyunk. Oké, oké, csak…
gpssport

Erdő, erdő, erdő…

6 Perc olvasási idő
Napok vannak hátra a nyárból, igyekezzünk kiélvezni a nap utolsó forró sugarai adta felüdülést egy kicsit másként. Sokszor szó volt már a…