Hölgyeim és Uraim, hihetetlen milyen ritkaságot találtunk itt az Olcsóbbat oldalait böngészve, egy igencsak ötletes megoldást az autórádióiról kevésbé, inkább navigációs rendszereiről ismert Becker cégtől. Ez annyira jó koncepció, hogy csodálkozunk rajta, eddig miért nem jutott senkinek eszébe, esetleg miért nem fejlesztette tovább senki az eddigi koncepiót, ami nem más, mint az autórádióba épített GPS-navigáció. Szerkesztőségünknek annyira megtetszett ez az ötlet, hogy külön postot szentelünk ennek az egyedülálló koncepciónak, nem mellékesen azért, mert nem is találtunk hasonló tudású terméket. Bővebbet a tovább linkre kattintva.
Becker Indianapolis Pro 7953
Kezdjük a standard dolgokkal: ez egy levehető előlapos rádió, 4x30Watt kimenő teljesítménnyel, plusz mélynyomó támogatással, RDS tunerrel. Beépített CD-lejátszója audiólemezeket és MP3-akat és WMA-t is lejátszik, kijelzője pedig egyszerű, zöld háttérvilágítású mátrixképernyő. A Bluetooth interface-ének köszönhetően használhatjuk telefon kihangósítóként (tárolja az utolsó kilenc kimenő hívást, de akár 27 telefonszámot bele is programozhatunk), de akár az iPod-unkat is ráköthetjük, és ily módon a rádió kezelőfelületével vezérelhetjük azt.
És most jöjjenek az extrák, amiktől leesett az állunk: a rádió a Navteq térkép- és GPS-szolgáltató segítségével képes fogni a GPS-műholdak jeleit, ennek megfelelően megadhatjuk neki tervezett úticélunkat, és ő kiszámolja az optimális utat, aztán menet közben méri a megtett távolságot, az út idejét és az átlagsebességet valamint tetszőleges nyelven női/férfihangon navigál minket, hogy éppen melyik kereszteződésben melyik irányba forduljunk be. Térképei lefedik az észak-európai országok kivételével szinte az egész kontinenst, messzebbre meg úgyse nagyon megyünk autóval. Külön opcióként választható a legközelebb lévő benzinkút, kórház vagy repülőtér, mint sürgős úticél.
Még extrák: azokban az országokban, ahol a TMC – Traffic Message Channel technológiát már használják (sajnos nálunk nem), képes az onnan érkező információt feldolgozni, és megmondani nekünk, hogy milyenek a forgalmi viszonyok az előttünk lévő útszakaszon, és ennek megfelelően természetesen akár az útvonalat is újraszámolja. Valamint, bizonyos európai útvonalakon – jelenleg kb. 100 000km-nyi ilyen létezik – képes arra, hogy a térkép alapján az aktuális sebességkorlátozást is megmondja, és képernyőjén kijelezze azt.
Valójában ez lenne az ideális autórádió, ha egy normális méretű LCD-kijelzővel párosítanánk, de az ára így is bőven megéri, ha azt vesszük, hogy ötvözi magában a rádiót, a kihangosítót és a GPS-t. Mindenképp ajánljuk, vegyék meg!