egészségfogyókúra

Csülökmozgatás és bogyókúra, avagy a tökéletes fogyókúra tévútjai

Szobakerékpárok a lakásba szorulóknak | Ellipszis trénerek a szép alakért | Vitaminok és táplálékkiegészítők
Az örök fiatalság titkát évezredek óta kutatják, mostanra már valószínűleg kezdi belátni az emberiség, hogy talán nem is létezik. Hasonló cipőben járunk a hatékony és jojómentes fogyókúra receptjével is, bár néha-néha valami halvány fény azért dereng az alagút végén.

A reménysugarat a sport, a testmozgás jelenti, melyet ügyesen kombinálva egy megfelelő étrenddel több kiló leadása is elérhető. A gondok azonban már itt el is kezdődtek: milyen sportot válasszunk, melyik a leghatékonyabb? Milyen gyorsan és mennyit lehet ezekkel leadni? Milyen étrendet válasszunk és vajon a különböző táplálék-kiegészítők segítik a hatást? Ha igen, akkor melyik és mennyire?
Számtalan kérdés felvetődik az emberekben ha a nyári szezonra formába akarják hozni magukat, nem akarnak hájfolyamként szétterülni a fürdőruhában és némileg esztétikusabb kivitelben szeretnének a strandokon megjelenni. A fogyókúrázásra nincs általános és jól bevált recept, többnyire olyan mint a népmese, vagy egy csúnya fertőzés: szájról szájra terjed, van aki hozzáad egy kicsit, van aki elvesz belőle, van aki ezret kipróbál és egyik sem hoz megfelelő eredményt, van aki pedig egyetlen kúra után több tíz kilót dob le. Amit fontos tudni, hogy mindenkinek meg van a maga módszere, így ne akarjuk pont azt és pont ugyanúgy bevetni, amivel Mariska leadott már pár kilót és akire irigykedünk emiatt.
Csülökmozgatás…

Bármennyire is ellustultunk, ha valaki hatékonyan akar fogyni és nem csak a nyári kánikulára szeretne elvékonyodni, bizony erőt kell vennie magán és meg kell mozgatnia a fáradt csülköket, mindemellett pedig kellő önuralommal felszerelkezve, búcsút kell intenie a kiadós és kalóriadús kajálásoknak. Mint mindennél, ennél is általános szabály, hogy csak olyan mozgásformát válassz, melyet szívesen végzel, mert egyébként megette a fene az egészet. Ha nincs kedved az edzéshez, szenvedni fogsz, ha szenvedsz, feladod, ha feladtad, kövér maradsz, ennyi. A másik tábornak, aki rákap a mozgás élvezetére, gyakorlatilag mindegy, hogy a szoba rejtekében egy futópadon, a szabadban egy pingpong asztal mellett, vagy tollaslabdázással indítja be a zsírgyalut, bármibe fog, fogyni fog, persze az korántsem mindegy, hogy melyik sporttól mennyit. Összeállítottunk egy okos kis táblázatot (a teljesség igénye nélkül természetesen), hogy tudjátok melyik mozgásforma kb. hány kalóriát éget el óránként, arra viszont felhívnánk a figyelmet, hogy minél súlyosabb valaki, annál többet, tehát a megadott értékeket meg kell szorozni a testsúlykilogrammal a végső eredményért.
Séta                                        2,75 kcl
Kocogás                                 9,5 kcl
Intenzív futás                         12,10 kcl
Lassú kerékpározás                3,57 kcl
Intenzív biciklizés                  12 kcl
Mellúszás                               4,4 kcl
Gyorsúszás                             6,9 kcl
Evezés                                    9,3 kcl
Lovaglás                                 6,7 kcl
Pingpong                                4,5 kcl
Tánc                                       5,14 kcl
Ha pedig a sport után egy kis lustálkodásra vágysz, azt se felejtsd el, hogy a kalóriák még ekkor is égnek, az alvás során 0,93 kcl, heverészésssel pedig 1,1 kcl. Kevés, kevés, de a nagy kalapba ez is beleszámít.
Bogyókúra…
Attól óvva intünk mindenkit, hogy csak és kizárólag csodabogyókra hagyatkozva akarjon a súlyfeleslegétől megszabadulni, mert ez szinte lehetetlen, ha pedig némileg sikerül is, az eredmény tiszavirág életű. A különböző fogyókúrás és testsúlycsökkentő táplálék-kiegészítőket és teákat úgy találták ki, hogy maximális hatékonyságukat az étrend átalakításával és a rendszeres testmozgás bevezetésével érjék el, bármelyik hiányzik az eredmény már kívánnivalót hagy maga után. A forgalomban lévő, testsúlycsökkentő termékek nagyon jó kiegészítői a különböző diétás, fogyókúrás módszereknek, arra azonban figyelni kell, hogy mindig az előírásnak megfelelően szedjük és lehetőleg olyat válasszunk, melyek maximálisan természetes összetevőket tartalmaznak. Miért fontos ez? Mert a zsír méreganyagokat raktároz, ha pedig a fogyás beindul, ezek elszabadulva a szervezetben kellemetlen mellékhatásokat eredményezhetnek, így nincs arra szükség, hogy még több szintetikus szerrel terheljük a szervezetet. Fogyassz sok vizet és a fogyókúra alatt inkább a természetes összetevőket tartalmazó termékeket, ételeket részesítsd előnyben.
Hűtőzár…
A fogyókúrák alkalmával a hűtő elé sokszor külön őrt kellene állítani, vagy riasztóval felszerelni, mert bizony ha éhezünk, hajlamosabbak vagyunk gyakrabban nyitogatni és időnként bűnözni. Bármennyien is ígérik azt, hogy szenvedés és éhezés nélkül lehet fogyni, ez azért száz százalékban sosem igaz, mindegyik fogyókúrához kell az önfegyelem, az önmegtartóztatás és a kitartás. Könnyíthetsz a helyzeten, ha olyan étrendet alakítasz ki, amivel minimálisra csökkented a kicsapongás veszélyét. Ha imádod az édességet, a csokit, vagy a tésztaételeket, akkor nem biztos, hogy a legmegfelelőbb kúra az lesz számodra, ami ezektől teljes mértékben eltilt, mert akkor bizony előbb-utóbb meg fogod szegni. Hasznosabb, ha mindent eszel, kisebb mennyiségben és megfelelő alapanyagokból. Ma már csökkentett szénhidráttartalmú liszteket, tésztákat is tudsz vásárolni, sőt néha még egy-egy kocka csokit is becsalhatsz, lehetőleg minél magasabb kakaótartalmút és cukormenteset, így könnyebben ki lehet bírni a kilók leolvadását.
Alakíts ki saját programot, amiben lehetőleg előkelő helyen szerepel a testmozgás, mindenképpen kombináld az étrended átalakításával, rostdús táplálékok bevezetésével és minél több tiszta víz fogyasztásával, a siker így nem marad el!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.