nokiatelefon

Übermarketing – Nokia N95

Megvan annak az előnye, ha az ember egy igazi nagyvárosban él. Az egy dolog, hogy már 2-3 éve amikor páran meglátogattuk Londonban az akkor ott minimálköltségvetéssel, futárkodásból egy squatban élő haverokat, már ők is hébe-hóba videotelefonálgattak, mert a legolcsóbb akciós telefonok is tudták ezt és a legegyszerűbb prepaid előfizetéssel is ingyenes volt a bevezetés ideje alatt, és meg az se olyan hatalmas dolog, hogy a piros lámpánál egy fószer egy hatalmas fekete Hummerből unott arccal osztogatta az amúgy zseniális Gizmodo techblog logójával ellátott telefontartókat. De azért érdemes összehasonlítani a Nokia N95-éhez a brit fővárosban elindított reklámkampányát a zenélős T-Com-plakátokkal, amiket mi kaptunk a buszmegállókba:

A készülékre rá is fér az erős marketing, lévén nem egyszerű meggyőzni még egy az itthonihoz képest 3-4-szeres fizetéssel rendelkező londonit sem, hogy 170-180 ezret kiadjon egy telefonra. Pedig ez a telefon nem csak egy telefon, ez maga a megtestesült, igazi hi-tech kütyü – szolgáltatásai csak vázlatosan:

  • Symbian OS 9.2 operációs rendszer
  • beépített GPS navigációs rendszer
  • teljesértékű webböngésző
  • Bluetooth, WLAN
  • 2GB-ig bővíthető memória
  • 5 megapixeles fényképező Zeiss lencsével, autofókusszal és vakuval
  • DVD-minőségű videófelvétel 30fps-sel
  • azonnali képfeltöltés a Flickr-re
  • RSS-támogatás

Egy szó mint száz, egy igazán sokat tudó, lenyűgöző eszközről van szó. Londonban már masszívan reklámozzák, itthon viszont még vadászni kell, hogy az országba hozott legelső pár példányt hol szerezd be, ha nem sajnálod rá a pénzt. Vadászd velünk az árakat!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.