asztalifejhallgatóolcsóbbatpcrazerszámítógéptoshibavezeték nélküli

Tombol a kuponláz, feltörekvőben a közösségi vásárlás

Egyre népszerűbbé válik a közösségi vásárlás, a felhasználók közül egyre többen ismerik fel a lehetőséget, hogy másokkal összefogva, közösen nagyszerű kedvezményekhez juthatnak különféle szolgáltatások árából. A rendszer egyszerűen működik: a közösségi vásárlási oldalak, így például az Árbarátok.hu felhasználói jelentkeznek a megadott termék akciójára, a kereskedő pedig örömmel biztosítja azt, ha látja: megfelelő létszámú kuncsaftra számíthat, és semmi esetre sem veszíthet az üzleten.

Árbarátok.hu közösségi vásárlási oldal

A GKIeNET – BCE E-business Kutatóközpont Bónuszok és kuponok kutatási összefoglaló című munkája a közösségi vásárlás piacával foglalkozik, a kutatás eredményeinek első részét a napokban publikálták. Ahogy azt a dokumentum is megjegyzi, a gazdasági válság ellenére az internetes vásárlás folyamatosan növekedett, az internetet használók közül egyre többen váltak rendszeres online vásárlókká. A közösségi vásárlási oldalak ezeket a felhasználókat fogják össze, a megfelelő tábor révén pedig a kereskedők is különféle, általában legalább 50 százalékos kedvezményeket ígérnek nekik napi rendszerességgel – általánosnak mondható, hogy ezeken az oldalakon a vásárlók elsősorban kifejezetten a kihagyhatatlan ajánlatokat keresik, és nem konkrét termékek után kutatnak.

Érdekes módon, az első napi ajánlatokat kínáló oldal, az 1999-ben indult külföldi Mercata még bukás volt, míg a 2004-es, az Amazon által később fel is vásárolt Woot már sikeresebb vállalkozásnak látszott, igaz, ez elsősorban a diszkontárú termékek értékesítésére törekedett. A 2008-ban létrejött Groupon hasonlít leginkább a ma ismert közösségi vásárlási rendszerre: a Groupon elsősorban szolgáltatásokra kínált kedvezményeket, ma már 35 különböző országban, 35 millió felhasználóval, évi félmilliárd eurós forgalom mellett tevékenykedik. A cég hihetetlen sebességgel bővül, az elmúlt években több kisebb piaci szereplőt is bekebelezett. Az üzleti modellt többen is lemásolták, a legnagyobb konkurensek a LivingSocial és a Tuangou.

A kereskedők szempontjából elsősorban az új hirdetési felület miatt kedvezőek a közösségi vásárlási oldalak, így ezek a további látogatások reményében bevezető áron kínálhatnak különféle újdonságokat és érdekességeket a felhasználóiknak. Az idei év során, Magyarországon is rohamos népszerűségnek örvendhetnek az ilyen oldalak: hazánkban először 2010 közepén indult el az első vállalkozás, a piac legújabb képviselője pedig a Sanoma által üzemeltetett Árbarátok. Alighogy megjelentek a palettán, a felmérések szerint „2011 áprilisában már a 14-74 év közötti lakosság 1,5%-a vásárolt is ilyen módon terméket/szolgáltatást.”

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.