Fejlődő világunkban, ahol egyre több dolog történik az online térben, jócskán felértékelődött az online végezhető vásárlások jelentősége. Mint mindennek, ennek is megvannak az előnyei, azonban sokan még mindig bizalmatlanok ezzel a formával szemben, így a személyes jelenléti vásárlás is még mindig népszerű.
Egy cég életében ma már nehéz elképzelni, hogy ne jelenjen meg az internetes platformon, tehát abban a térben, ahol a vásárlók megvehetik a vállalkozás termékeit vagy szolgáltatásait – pár kattintás segítségével. A rugalmas online vásárlás gyors, nyomon követhető, és sokkal kevesebb utánajárással jár, mint személyes formája.
Mikre figyeljünk, ha online vásárolunk?
Mindenekelőtt nagyon fontos, hogy csak olyan weboldalról rendeljünk, ami megbízható, és ahol fizetéskor kártyaadataink biztonsága garantálva van. Egy-egy termék kiválasztásakor érdemes több weboldalt is végignézni, esetleg gyűjtőoldalakon vagy ár- és termékösszehasonlító felületeken tájékozódni az árakról és szállítási formákról, végösszegekről: Olcsóbbat.hu – hasonlítsd össze az árakat! (olcsobbat.hu)
Fontos, hogy nem megbízható oldalakon ne válogassunk, hiszen böngészőnk nem véletlen figyelmeztet valamilyen fennálló veszélyre. Az utóbbi években a számítógépes hackerek és adathalászok profira fejlesztették tudásukat és módszereiket pénzünk és adataink lopását illetően, így mindig körültekintően keresgéljünk! Persze nem feltétlenül kell aggódni az adathalászat miatt, a becsületes webshopok, jól felépített marketing kampányokkal követhetik érdeklődésedet – ilyenkor találkozhatsz egy-egy termékoldal látogatás után remarketing kampányokkal, teljesen más tartalmú weboldalon is, ez viszont egyáltalán nem káros.
Az otthoni vásárlás előnyei
Az otthonról végezhető bevásárlással időt spórolunk meg, hiszen fizikálisan nem kell ellátogatnunk egyik termék fellelhető helyére sem. Megspóroljuk az útiköltséget, a várakozást a pénztáraknál, nem kell más emberekkel egy légtérbe lennünk – utóbbi szempont a COVID elterjedésével döntő irányelv lett a bevásárlás szempontjából.
A kiszállítás általában gyors, így megrendelt árucikkeinket napokkal a fizetés kikattintása után magunknak érezhetjük otthonunkba, mindössze a kiszállítási költséggel kell számoljunk, melyet a boltok a leszerződött futárszolgálatokkal követelnek meg tőlünk. Az érintésmentes kiszállítás a pandémia alatt kialakult szállítási forma, melynek segítségével még a futárral sem kell direkt kapcsolatot létrehozni a fizetésnél a terméket illetően.
Online bevásárlásnál a termékek és szolgáltatások egy térben, egy helyen koncentrálódnak, és sok termék online elérhetősége révén csak internetes vásárlás keretein belül kapható meg. Rendkívül nagy pozitívum, hogy a nap 24 órájában lehetőségünk van rendelni és vásárolni, nem kell megvárni, míg a boltok fizikálisan kinyitnak reggelente, vagy rohanni, mert este hamar bezárnak.
Az online vásárlás nem igazán ismer földrajzi határokat, hiszen bárhonnan bárhova rendelhetünk árucikkeket, még a külföldi oldalak termékei is elérhetők, megvásárolhatók.
Amennyiben mégis valamilyen problémánk vagy kárunk keletkezik az internetes vásárlásaink során, minden esetben fel kell venni a kapcsolatot az adott bolttal vagy webshoppal a helyzet tisztázása érdekében, súlyosabb esetben pedig mindenképpen keressük fel a Fogyasztóvédelmet, hiszen az online boltokra is ugyanolyan szigorú szabályok vonatkoznak, mint társaikra.