A mozgásérzékelős technológiák, és főként a játékkonzolok kontrollereinek új generációjához érkeztünk. A Nintendo Wii óriási siker lett, amin egyáltalán nincs mit csodálni, az pedig pláne nem meglepő, hogy a két nagy rivális, a Sony és a Microsoft is keselyűként csapott le a lehetőségre: utóbbi válasza a Wii-re az Xbox 360 új kamerája, a Kinect lett. A kiegészítő nem kontroller: nem, mert ahogyan a szlogen is mondja, itt a játékos maga a kontroller!
A Kinect a PlayStation 2-höz megjelent EyeToy továbbfejlesztett változata, ha úgy tetszik, de persze ennél azért lényegesen nagyobb jelentőségű az a fejlődés, amit a kamera fel tud mutatni. A Microsoft webkameráira kísértetiesen hasonlító fekete kiegészítőt a TV elé vagy fölé kell helyezni – egyszer kell letenni a helyére, onnantól minden más automatikus a beépített forgómotoroknak hála. Az RGB-kamera 11 hüvelyk széles és 3 hüvelyk mély, a gyártó mikrofonokkal is felszerelte, ami nagyon fontos, hiszen a készülék segítségével hangutasításokat is adhatunk a konzolunknak.
Térjünk is rá a Kinect képességeire! Ha beállunk a kamera elé, belépünk az új dashboardba, az eszköz felismeri, hogy ki áll előtte, így automatikusan belépteti a játékos-profiljába. Hangutasítással is lépdelhetünk a menüben, de ha az kényelmesebb, a kezünkkel mutogathatjuk el, hogy hova kattintunk. A Kinect egy sor lehetőséget tartogat: videochatelhetünk vele, megállíthatjuk a filmjeinket, és természetesen játszhatunk is, hiszen pont ez a leglényegesebb szempont. A Microsoft egy sor jó játékot adott ki a kiegészítőhöz, ezekben rendszerint nekünk kell imitálnunk a táncos, ugrabugrás mozdulatokat, és persze könnyedebb, kevesebb mozgás igénylő játékok elérhetők, mint például a bowling. A Kinect egyértelműen a jövő „érzését” kelti bennünk, ám nem árt tudni, hogy a szobában kell neki egy kis helyet kialakítani, hogy mozogni tudjunk, illetve fontos megjegyezni, hogy érdemes nagyobb tévékkel használni a kiegészítőt.